Diskuze

Měli jsme se bránit?

Datum: 02.10.2013

Vložil: Jarek

Titulek: Minulost

Trochu mě zaráží, že řešíte minulost hloupím obviňováním E. Beneše za zrádce. To on byl zrazen. Francie neměla zájem nám pomoc, dokonce sama se spoléhala na obranu a spojenectví s V. Británii. Jediný spojenec bylo Rumunsko-společná hranice-jenže tak max. na válku s Maďarskem. Dále nezapoňte že byla absence úseků TO a těžkých zbraní v tvrzích. Pomalá výstavba objektů TO na severu. Po připojení Rakouska bylo jasné, že nemůžeme být všude. Celkově byla naše armáda nemoderní(jezdectvo místo tanků, dvouplošníky) zato jsme měli zkušené vojáky a vzdělané velitele.
Závěrem: nejen autor webu ať studuje prameny a uvažuje v souvislostech. Fakta ne neonacistické žvásty. Je třeba škoda, že nezmiňuje Gajdu a jeho zradu během okupace, spolupráci s nacisty. Během války nacisté vyzkoušeli granát schopný zničit velitelství tvrze nebo probít 3,5m betonu na povrchu.
Uvidím jaké budou reakce a pak se ozvu.

Datum: 02.10.2013

Vložil: Radola

Titulek: Re: Minulost

vydání republiky byla zrada – to jinak nazvat nelze (a nemyslím tím hrubou chybu v tvé reakci).
Ano, a nedokončeném a nevybaveném opevnění vím – ale s nemoderní armádou nesouhlasím (je třeba porovnávat r. 38, a i ve srovnání s Německem jsme nemoderní nebyli). Ano, problém by bylo letectvo – ale právě studium pramenů ukazuje jaké bylo v říjnu 38 počasí, zásoby bomb a maziva… a konečně také to, že my již byli mobilizováni a připraveni na pozicích, vč. zásob (čili německé letectvo nemělo tolik co narušovat)…
A že by Radola Gajda se během okupace dopustil zrady? V čem? Pomocí odboji?
Jestli to, že jsme se měli bránit je neonacistický žvást…

Datum: 02.10.2013

Vložil: Ivo

Titulek: Re: Minulost

Nauč se dávat fakta do souvislostí, prosím. Proč si myslíš že je dvouplšník nemoderní? Němci měli dvouplošníky v první linii do konce války-jediní…… TO měli být dokončeny v první fázi během r. 1942…..tehdy měl být konečně bojeschopný i Wehrmacht, jak správně spočítali němečtí generálové. Možná by už měli i něco co lze nazvat slušným tankem….
Během války vyzkoušeli…..během války dokonce amíci sestrojili atomovku, a němci se naučili vyrábět tanky….

Datum: 02.10.2013

Vložil: Ivo

Titulek: Re: Minulost

V r 1938, v Kummersdorfu, němci zkoušeli bombardovat pevnosti letecky. Nedokázali se ani trefit…
A proti i nedokončené pevnosti měl utíkat pěšák s kulometem. Copak asi pořídil?

Datum: 06.10.2013

Vložil: Mirek

Titulek: Re: Re: Minulost

ČSR měla obrovský potenciál (možná jako jediná kontinentální země mimo CCCP) zastavit Hitlera. Kdo a proč se snažil tento potenciál vyřadit ze hry, komu se hodil Hitler a jeho válka, to je zas další otázka. Dle mého (možná blbého) názoru to nebyl nahodilý vývoj, jakoby všechny ty události byly plánované až do dnešních dnů a ještě dál.

Datum: 06.10.2013

Vložil: Radola

Titulek: Re: Re: Re: Minulost

musím s tebou, Mirku, souhlasit.

Datum: 27.10.2013

Vložil: Ivo

Titulek: Re: Re: Minulost

Bohužel souhlasím.
A přímo mě štve krátká paměť mnoha nás, a hlavně neschopnost se poučit. Řešíme zásadní, tragickou, ale dávno minulou událost, proč neřešíme budoucnost, tak abychom byli opět schopní, seběvědomí a silní?
To neberte jako výčitku osobně, týká se to každého, i mě.
Ivo

Datum: 31.10.2013

Vložil: Radola

Titulek: Re: Re: Re: Minulost

v pořádku, Ivo, díky za názor. Jenom: jak daleko vidíš do minulosti – tak daleko vidíš do budoucnosti…

Datum: 06.10.2013

Vložil: Radola

Titulek: Re: Minulost

zde jsou nějaké info o g. Radolu Gajdovi:

Datum: 29.09.2013

Vložil: ivo

Titulek: obrana

Měli jsme se bránit?
Ne.
Měli jsme útočit